top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHandbiker Carmen

Verslag wereldbekers Corridonia en Oostende

Bijgewerkt op: 31 mei 2019

Corridonia 9-11mei 2019


Tijdrit 9 mei

De dag van de tijdrit. Ik ben super zenuwachtig ondanks de goede verkenning van het parcours.Het is een pittig parcours van 8,9 km met stijgingspercentages van 5 tot 12 %. Daarnaast ken ik mijn tegenstandster niet. Ik heb nog geen idee hoe zij rijdt. Mijn coach pushed me door de tijdrit vanuit de volgauto. ''Trekken duwen trekken duwen" wordt er geschreeuwd en ondertussen fiets mijn tegenstandster voor mij uit. Ik denk shit dit laat ik niet gebeuren. Door het oortje waardoor ik gecoacht wordt wordt geroepen trek naar de rijder voor je en gas erop. En met de laatste kracht na flink wat klimmen en dalen weet ik uiteindelijk de race op de klinkkers bij de finish met 12 sec alsnog te winnen. Gesloopt maar opgelucht kom ik over de finish.





Wegrit 11 mei


Vandaag de wegrit in Corridonia gereden van 27,3 km verdeeld over 3 ronden van 9,1 km over een heuvelachtig parcours. Het was een erg spannende race. We zaten continu bij elkaar tot de een na laatste ronde. In de laatste ronde heb ik het gas erop gezet en reed ik definitief bij mijn directe tegenstandster weg. Met een sprint de berg op richting de finish met 3:30 min winst! Weer een Gouden medaille rijker en de wereldbekertrui.







Oostende 16-18 mei 2019

tijdrit 16 mei


Dit parcours is mij bekend , dus dat geeft vertrouwen.

De start volgorde is weer net zoals in Corridonia. Het eerste stuk gaat makkelijk. Ik ben lekker aan het rijden en ik ben in de veronderstelling dat ik voor lig. Maar mijn coach schreeuwt in mijn oortje: je ligt een minuut achter. Ik zie mijn tegenstander niet en op een gegeven moment zie ik haar weer. Ik draai de tweede ronde in van 9 km van de 18 km lange tijdrit en ik geef alles wat ik heb tot aan de finish. Maar ze blijft in mijn nek hijgen. Ik heb moeite om op het stuk terug richting finish met tegenwind in mijn ritme te komen. Ik trek naar de rijder voor me. Ik schakel op. Mijn armen verkrampen en met mijn laatste kracht win ik de race met 1 minuut voorsprong. Ik kan niet meer uit mijn fiets komen alles is verkrampt. Maar de race is gewonnen.





wegrit 18 mei

De wegrit gereden en gestreden tot het eind. De hele wedstrijd bijna op kop gereden. Mijn tegenstandster blijft in mijn wiel. Haar tactiek is slopend. Ik denk op een gegeven moment gedurende de race doe ook eens wat. Maar ik snap waar ze mee bezig is. Bij de laatste ronde begin ik 150 meter voor de finish de sprint in te zetten. Het publiek roept kom op kom op. Ze zit achter je. Ik schakel weer op. Ik win uiteindelijk met 8 sec. Leeg maar met een fijn gevoel ga ik richting podium voor de vierde keer in deze 2 weken. Met een super tevreden gevoel sluit ik deze 2 weken af.



Fotograaf: Peter Koedood

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page