top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHandbiker Carmen

Heuvelwedstrijden


 

Foto: Bert Willems


De afgelopen twee weken wedstrijden in Duitsland en in Utrecht gereden in tropische temperaturen. De tijdrit in Duitsland was mijn doel om top 5 te eindigen en dit is gelukt. Het parcours liep over 15 km het begin een lang stuk recht dan een slingerdeslang en het keerpunt onder een viaduct door en dan diezelfde weg weer terug. Deze wedstrijd heb ik op mijn nieuwe fiets gereden en ben er erg tevreden over. Op deze fiets moet nog een vermogensmeter. (Dan kan ik hopelijk het NK tijd 20 juni erop rijden) 2 dagen na de tijdrit stond de wegrit op het programma een marathon 42 km. Het criterium was een rondje van 2,2 km onder viaducten door en langs een kerk.Over waar je keerk waren er braadworsten en grote lappen vlees echt Duitsland. Op deze dag had ik mijn dag niet. De armen voelde zwaar en ik kon de warmte 27 graden op het heetst van de dag niet goed verdragen. We hebben een paar hele leuke dagen gehad met het Paracycling Talentteam. Dit weekend is gefinacierd door de Johan Cruijf foundation.


De zaterdag erop 27 mei stond er voor mij nog een marathon op het programma in Utrecht. De Handbikeklimmarathon. Deze 42 km verliep over een heuvelachtig terrein bij de Nedereindse berg. Deze wedstrijd werd ook net zoals de wedstrijd in Keulen in 27 graden verreden. De marathon heb ik vorig jaar ook al gereden, dit jaar was ik 9 min sneller. Voorafgaand aan deze wedstrijd zijn we nog met de 3 Nederlandse wereldkampioenen op de foto gegaan.




Mijn sponsoren:


En bedankt #Grigtweewielers voor de snelle levering van de 20 inch banden


0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page