top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverHandbiker Carmen

Wereldbeker Emmen

6-8 juli heb ik in Emmen de World cup Paracycling gereden.

6 juli stond voor mij de tijdrit op het programma 16 km vlak met wat klim. Halverwege de eerste ronde reed ik zonder het te weten lek. Zonder dit te weten heb ik rest van de koers uitgereden en ben ik gefinished met goud.

7 juli stond voor mij de wegrit op het programma. Ik heb weer mijn tijd verbeterd op 31,2 km/h ten opzichte van de vorige keer. Hierbij heb ik een mooi gemiddelde van 24 km/h gereden in de bloedhitte. De wegrit heb ik goed kunnen indelen door achter een renster van een andere handbikeklasse te gaan hangen. Op deze manier heb ik goed mijn energie kunnen verdelen. Deze wegrit heb ik ook met goud kunnen afronden. Nu ben ik overall leader van het WorldCup klassement 2018.

8 juli in de avond ging de teamsprint van start. 3 renners uit verschillende klasse rijden samen. De renners zijn allemaal een aantal punten waard. Elke ronde wordt per definitie explosief gereden. En elke renner rijd in totaal 3 rondes. Bij binnenkomst van de eerste renner start de tweede renner en bij binnenkomst van de tweede renner start de derde renner enzovoort. De bedoeling is dat je met je team zo snel mogelijk je rondes aflegt. Al met al een geslaagde wedstrijdweek.







Foto's📷📷Brett florens , IQ Photo&Art, Marco Heijkoop

0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page