top of page
  • Facebook - White Circle
  • Instagram - White Circle
Zoeken
  • Foto van schrijverHandbiker Carmen

World Cup Oostende 2018 Zee, strand en volgauto.

3 - 6 mei werd voor de derde keer op rij in Oostende een World Cup Paracycling georganiseerd.

Maandag 30 mei moest ik voor de laatste door de keuring heen om te bepalen in welke klasse ik hoor mbt mijn handicap. Dit is zoals altijd weer zenuwslopend! Nu eindelijk officieel in de klasse waarin ik hoor. De dagen erna heb ik rustig aan gedaan. Een voordeel is wel dat ik de parcoursen al ken. Het wegritparcours is nog steeds het zelfde als voorgaande jaren. Dit jaar was wel het tijdritparcours aangepast. Voorheen was deze vlak en langs zee en nu zit er een klim in. Dus ik heb alleen het tijdritparcours hoeven te verkennen op de ochtend van de tijdrit.


Op donderdag 3 mei 14:00u was het zover. De start van de tijdrit gas op die lolly 18 km full speed. Deze tijdrit heb ik voor het eerst met een volgauto gereden door het dorp en langs zee. Nu voelt het echt echt.


Op 5 mei ging ik van start in de wegrit om 11:30 32 km 4 rondes van 8 km. Dit verliep door het dorp en langs het vliegveld. De twee wedstrijden heb ik na afloop wel nog besproken met de bondscoaches. Hieruit is naar voren gekomen dat ik weer ben verbeterd ten opzichte van vorig seizoen. Maar er zijn nog wel aandachtspunten. Na de wedstrijd nog als kers op de taart de World Cup leaders jersey om mijn schouders gekregen.

Volgende week vrijdag ga ik naar Keulen voor een wedstrijd. Hier rijdt zoals het er nu uitziet wel met tegenstand. Focus op volgende week 18-21 mei 2018 Colongne Classic zaterdag 19 mei tijdrit 15 km en maandag 21 mei wegrit 42 km!






0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page